Pura vida en Costa Rica; van ongekende hoogtes tot - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Michelle Wijk - WaarBenJij.nu Pura vida en Costa Rica; van ongekende hoogtes tot - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Michelle Wijk - WaarBenJij.nu

Pura vida en Costa Rica; van ongekende hoogtes tot

Blijf op de hoogte en volg Michelle

25 Oktober 2014 | Costa Rica, Monteverde

Heb ik inmiddels al mijn angsten overkomen? Hmm, ik denk het zo ongeveer wel ;-). De afgelopen tijd heb ik door gebracht in het mooie, maar ook dure Costa Rica!

Na een paar leuke en gezellige dagen in Puerto Viejo (strand), ben ik naar het schildpadden strand Tortoguero gegaan. Na een lange bus- en bootreis kwamen we aan bij onze lodges. Ik voelde mezelf zowaar een prinses; een kingsize bed en badkamer voor mezelf! Oh my god! Een nacht geen kakkerlakken en vervelende kamergenoten! Mijn prinsessen nacht was echter van korte duur, want ik had besloten in de nacht op zoek te gaan naar schildpadden die eieren gingen leggen. Na 2u in de 'vries'kou en regen te hebben gewacht kregen we eindelijk het sein dat er schildpad eieren aan het leggen was. Heel bijzonder om te zien dat de schildpad in een totale trance is zo'n 150 eieren tevoorschijn komen. Na ongeveer 4u te hebben geslapen zijn we als zombies over het strand gaan lopen om baby schildpadjes te zoeken. Na ongeveer 1,5u een nest gevonden en baby schildpadden naar de zee zien gaan! Na mijn belevingen in Tortoguero ben ik terug gegaan naar Puerto Viejo en hier nog het mooie strand Punta Uva bezocht.

Hierna was het tijd om richting San Jose te gaan. San Jose bleek, zoals iedereen mij al vertelde, een grauwe stinkende stad te zijn. In San Jose is mijn groepsreis begonnen, omdat ik niet alleen door Honduras en El Salvador durfde te reizen. Gelukkig lieten we de grauwe stad al snel achter ons en zijn we naar La Fortuna (vulkaan welke je nog steeds kunt horen borrelen). Hier heb ik eerst genoten van hot springs met uitzicht op de vulkaan. De prinses in de backpacker was weer herboren hoor!;-) Naast deze opgezette hotsprings heb ik ook een natuurlijke hot spring bezocht. Na wat geklauter door stromend water en hekken ed kwamen we aan bij een soort rivier met warm water. Ondanks dat de steentjes/zand echt overal terecht kwamen was het toch wel genieten hier. In het donker midden in de natuur in een natuurlijke warme rivier zitten is toch wel echt bijzonder!

De afgelopen dagen heb ik doorgebracht in Monteverde (cloud forest). Hier heb ik een hiking tour gedaan zonder gids, dus heb naast wat vogels en veel bomen ed weinig gezien. Die verdomde luiaard en/of tucan krijg ik maar niet op de foto helaas.. Naast dit heb ik mijn andere angst overwonnen; mijn hoogtevrees! Ben gaan ziplinen over de cloud forest van Monteverde! Hangend aan je rug met je voeten en armen vrij enkele ziplines van bijna 2km lang gedaan! Ik was zo onwijs trots op mezelf en zo blij dat ik nog leefde.. Tot ik bij de laatste oefening kwam die ze nog niet hadden verteld; de Tarzan swing. Hierbij maak je een vrije val van 25m en swing je nog even goed na.. Hoewel ik tegen de beste man zei 'I don't think I will do this one' werd mij verteld de touwen goed vast te houden en kreeg ik een fijn zetje in mijn rug.. Uiteraard heb ik een filmpje gemaakt met mijn gopro, maar het enige wat je hoort is geschreeuw van mij alsof mijn leven er van afhangt ;-). Je kan vast wel begrijpen dat ik nog een half uur bij moest komen, maar ik wel echt heel blij was dit te hebben gedaan!

Mijn tijd in Costa Rica zit er nu op, morgen vertrek ik naar Nicaragua! De eerste dagen verblijf ik in een gast gezin, zodat ik mijn Spaans even goed kan oefenen! Hasta luego, besos!

  • 26 Oktober 2014 - 10:28

    Wouter:

    Wat maak je toch een onwijs gave dingen mee lief! Kan niet wachten tot ik me bij je mag aansluiten daar in het mooie midden-Amerika! Nog minder dan twee weken te gaan.. Geniet er nog even van daar en dan kom ik je snel lastig vallen ;-) Liefs x

  • 26 Oktober 2014 - 10:35

    JP:

    Pura Vida!

  • 26 Oktober 2014 - 11:46

    Ellona En Bert:

    Tsjonge, die zipline is echt heel stoer van je. Ben je nu van je hoogtvrees af....of is deze alleen maar toegenomen? Er is dus nog wel een kansje dat we jou in een skilift krijgen??? Een wintersport met ons lijkt misschien toch mogelijk nu? Wie weet meisje!
    Geniet nog even van alles, want deze sprookjeswereld is zo weer voorbij.
    enne...doe ons Foster parent plan-kind in El Salvador de groetjes mocht je hem tegenkomen: Gerardo Jorge Jacinto uit Panchimalco/Plan El Salvador: La Libertad. Hij is 13 jaar.
    liefs en groetjes, Bert en Ellona.

  • 26 Oktober 2014 - 13:26

    Mama:

    Wauw meisje heel wat ervaringen rijker! We volgen je op de voet! Gisteravond heb ik je weer ff gesproken en gezien met face time bellen . Hele dikke kus mama

  • 26 Oktober 2014 - 13:28

    Michelle:

    Ellona en Bert; haha ik ben een klein beetje van mijn hoogtevrees af denk ik, dus misschien moet ik die skilift maar gewoon proberen ;-). Ik zal proberen hem te vinden en hem de groetjes doen!! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Monteverde

Centraal Amerika

Eind september vertrek ik voor een kleine 2,5 maand naar Centraal Amerika! Ik start in Panama Stad en reis vanuit hier individueel door naar San Blas, Boquete en Bocas del Toro. In Bocas del Toro zal ik 1 week blijven om Spaans te leren. Daarna zal ik mijn weg vervolgen naar het prachtige Costa Rica en zal ik opnieuw voor 1 week Spaans gaan leren. Dit zal ik gaan doen in het surfersplaatsje Puerto Viejo. Hierna zal ik door reizen naar het schildpadden eiland Tortoguero en San José. Daarna zal mijn reis vervolgen naar het prachtige nevelwoud Monteverde en de vulkaan El Arenal. Costa Rica verruil ik vervolgens in voor een bezoek aan diverse plaatsen in Nicaragua. Daarna zullen Honduras en El Salvador in een kort tijdsbestek bezocht worden en zal Guatemala mijn laatste bestemming zijn die ik alleen aan doe. Daarna komt mijn partner aan in Guatemala en vliegen we samen door naar Belize om daar te genieten van de Caye Caulker eilanden en de jungle van Belize (Orange Walk). Mexico zal onze een-na-laatste stop zijn en hier zullen wij zowel de populaire stranden als de Maya tempels bezoeken. Onze laatste stop is in Cuba waar wij het Cubaanse leven van Havana en Trinidad in duiken met een sigaar in de ene hand en rum in de andere hand! Natuurlijk blijft varadero beach en het mooie natuurgebied valle de viñales niet achterwege!
Geniet jij mee van al het moois wat ik ga beleven?

Recente Reisverslagen:

11 November 2014

Van Nicaragua naar Honduras via El Salvador!

25 Oktober 2014

Pura vida en Costa Rica; van ongekende hoogtes tot

17 Oktober 2014

Van Panama naar Costa Rica, pura vida; hoe ik mijn

07 Oktober 2014

Living the Panamenian life; mañana, mañana!

02 Oktober 2014

Bienvenidos a Panama; back to basic!
Michelle

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 11446

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 02 December 2014

Centraal Amerika

08 November 2013 - 30 November 2013

Maleisië

01 April 2013 - 30 April 2013

Noord Afrika

Landen bezocht: